Wednesday, August 3, 2011

Alexandria VS Tanta

Assalamualikum
MasyaAllah, SubhanaAllah (bak kat Andy Nurehan)
Perkara ini yang sedang berserabut, berbelit, berpintal, bergulung, beranyam dalam kepala sekarang ni. Kenapa susah sangat nak pilih? Adoyai. Both ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri. Bak kata Ariffin Hakim yang menceramahkan aku setiap hari di UPM, fokus pada solusi and bla bla bla bla. Ok i'm trying. So jom buat list pro and contra.

Kalau pilih Alexandria


Kelebihan
1) Mesti la aku cakap tempat dia best.

2)Alexandria tak guna module (untuk dentistry) sama macam tanta

3)Kos hidup di Alex, even ramai cakap mahal bagi aku x la membebankan, 600 MYR i think should be enough sbb senior ada pesan 500 MYR is minimum value.

4)Alexandria pengiktirafan dia sangat kukuh di peringkat international.

5) Prof baik2, sistem pun best, ada e-learning and stuff. (Menurut senior tahun 1)

Keburukan (try cari solusi bak kata Ariffin Hakim lagi)

1) mesti lah rumah dia, tp senior ckp boleh pilih rumah lain, sewa yang lain rumah disana dalam 1200, 1000 geneh, so divide la dengan isi rumah.

2) Barang mahal-mahal.. Mahal tu x tau la, mahal dari Tanta or mahal dari Malaysia. Rase mahal dari tanta. Tp duit Malaysia still lagi besar daripada mata wang geneh.

Kalau pilih Tanta
Kelebihan

1) Memang aku sayang Tanta sebab ramai kawan, even housemate pon dah ada, Taqi Den, Shaqir, Danial , Faiz (Harry Potter). YA ALLAH!

2) Tanta rumah baru.

Keburukan

1) so memang aku akan tulis tempat dia kurang maju dan x ada banyak tempat boleh dilawati. (pergi sana bukan nak melancong tp nak belajar) ok tp kita duduk 5 tahun.. err?

2) Bak kata Solehin KP Pre-medic, ada cerita yang kurang menyenangkan tentang pengiktirafan di Tanta, Mansoura dan Zagazig, but Ummi said it should be okay.

TAPI!

aku x buat choice lagi sampai hari ni. so mudah-mudahan Yang Maha Mengetahui akan mengetahui isi hati aku ini dan mempermudahkan aku dalam urusan belajar ini. Amin ya Rabb.

Sekian, Assalamualaikum.

3 comments:

  1. Ni just pandangan, kalau ikutkan yg kau tulis ni, baik kau pilih Alex je, kelebihan dia diiktiraf, bla3. Kalau kelebihan di Tanta mcm kwn2 tu and rumah baru, kau just lpskan je coz kalau bleh bergaullah dgn org baru gak, kat Alex pun byk student M'sia and bleh dpt kwn2 baru. LOL. Dun worry kwn2 kat Tanta mst jln2 kat Alex punye haha

    ReplyDelete
  2. hahha. apahal seru-seru nama aku kat sini ni LOL XD. choose wiseee okk. tapi kau gi ALex lahh. hahah

    ReplyDelete